Oferta
WARSZTATY MUZYCZNE
1. METODA BATII STRAUSS W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ Cz. I
Cele:
– poznawanie struktury utworu muzycznego, rozpoznawanie zmian w muzyce
– kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowo- słuchowej podczas ruchowej i instrumentalnej inscenizacji do melodii
– rozwijanie poczucia więzi grupowej oraz rozwijanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni
– kształtowanie umiejętności wykorzystania efektów perkusyjnych do akompaniamentu podczas słuchania muzyki
Tematyka:
– zabawy muzyczno- ruchowe do wykorzystania na zajęciach i lekcjach
– proste tańce z wykorzystaniem prostych instrumentów do muzyki m.in. Straussa, Beethovena, G.HF.Handla…
2. INNOWACYJNOŚĆ METODY BATII STRAUSS W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ Cz. II
Kolejna porcji fantastycznych zabaw i tańców z uwzględnieniem metody,
Podstawy innowacji pedagogicznej w odniesieniu do w/w metody. Propozycja innowacji.
Wykorzystanie muzyki klasycznej i ludowej z całego świata m.in. Mozarta, Bethovena…
3. METODA BATII STRAUSS W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ- Część III
Projekt edukacyjny „Słucham, gram i tańczę -Aktywne słuchanie muzyki na podstawie Metody Batii Strauss”
– zapoznanie z muzyką klasyczną i ludową m.in. E. Griega, Offenbacha…
– podstawy teoretyczne wprowadzenia projektu zgodne z założeniami Metody Batii Strauss
– ćwiczenia udoskonalające poznawanie struktury utworu muzycznego, rozpoznawanie zmian w muzyce
– kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowo- słuchowej podczas ruchowej i instrumentalnej inscenizacji do melodii
4. ZABAWY I TAŃCE Z MUZYKĄ POWAŻNĄ – METODA BATII STRAUSS W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ- Część IV
– kolejna porcja innowacyjnych pomysłów tanecznych, zabawowych dla dzieci według metody do muzyki Czajkowskiego, ludowej – francuskiej, ukraińskiej, węgierskiej, litewskiej.
5. „TAŃCE I ZABAWY MUZYCZNO-RUCHOWE NA RÓŻNE OKAZJE W PRZEDSZKOLU I SZKOLE”
Tematyka:
– zabawy muzyczno- ruchowe do wykorzystania na zajęciach i lekcjach,
– proste tańce, które można wykorzystać na uroczystościach
WARSZTATY MUZYCZNO – PLASTYCZNE
6. INSPIRACJE ŚWIĄTECZNO- ZIMOWE – WARSZTATY PLASTYCZNE Z MUZYKĄ W TLE…
W programie warsztatów:
– mnóstwo propozycji dekoracji zimowych i świątecznych, prostych prac plastycznych, własnoręcznie wykonanych prezentów dla najbliższych. Wszystkie pomysły na prace plastyczne i prezenty, które uczestnicy wykonają podczas warsztatów można z największym powodzeniem wykorzystać w pracy z dziećmi,
– trzy proste, przepiękne układy ruchowo – taneczne do świątecznych podkładów, które można wykorzystać podczas jasełek i przedstawień świątecznych.
7. ,,FIGLOWANIE NA DYWANIE – MUZYKA I PLASTYKA NIE TYLKO DLA SMYKA”
Cele:
– poznanie zespołowych gier integrujących grupę, klasę, rodziców
– wzbogacenie warsztatu w zakresie prac plastycznych i dekoracji,
– pomysły na pasowanie na przedszkolaka i inne imprezy, festyny z udziałem rodziców oraz dziadków
– zapoznanie dzieci z mieszkańcami zoo przy wykorzystaniu metod plastycznych, muzycznych.
Tematyka:
– zabawy muzyczno- ruchowe do wykorzystania na zajęciach i lekcjach,
– proste tańce, które można wykorzystać na uroczystościach np. z okazji pasowania,
– proste prace plastyczne z wykorzystaniem klamerek, folii, pisaków permanentnych, talerzy jednorazowych, papieru, ziół i innych materiałów dekoracyjnych.
– mnóstwo zabaw integrujących dla dzieci oraz rodziców, tańców a także autorskich piosenek.
8. ,,HARCE I ZABAWY NA ŁĄCE” – WARSZTAT MUZYCZNO- PLASTYCZNY
Cele:
– wzbogacenie warsztatu w zakresie prac plastycznych i dekoracji,
– wzbogacenie własnych umiejętności w zakresie zabaw, gier integrujących rytmiczno-ruchowych,
– zapoznanie dzieci z mieszkańcami łąki przy wykorzystaniu metod plastycznych, muzycznych.
Tematyka:
– wiosenne zabawy muzyczno- ruchowe do wykorzystania na zajęciach i lekcjach,
– proste tańce, które można wykorzystać na uroczystościach np. z okazji Dnia Matki
– proste prace plastyczne z wykorzystaniem twórczego materiału plastyczno – dekoracyjnego, klamerek, drucików kreatywnych, papieru
– pomysły na nietuzinkowe, efektowne prezenty, które wykona każde dziecko np. z okazji dnia Matki
9. ,,NASZE RĘCE, STOPY LUBIĄ SIĘ BAWIĆ” – EDUKACJA PRZEZ RUCH ( Trzy części )
Cele warsztatów:
– Zapoznanie z elementami Edukacji przez ruch – wykorzystanie muzyki
– Wzbogacenie warsztatu pracy o formy płaskie jednoelementowe i wieloelementowe tworzone poprzez wykorzystanie w zabawie kręgla, stóp, rąk
Tematyka:
– Zabawy interakcyjne z elementami ćwiczeń grafomotorycznych: ,,Wiosna”, ,,Jesień”, ,,Zima”
– Wykorzystanie kręgla, stopy, ręki w innych, nieznanych zabawach interakcyjnych i w pracach plastycznych
– Ćwiczenia manipulacyjne i graficzne z wykorzystanie zabawek dydaktycznych pomagające w uzyskaniu koncentracji, wspomagające sprawność dłoni, ręki, nogi, całego organizmu.
10. GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA STÓP INACZEJ – RUCH + PLASTYKA
Cele:
– poznanie ćwiczeń zapobiegających płaskostopiu oraz zespołowych zabaw, gier integrujących grupę przy wykorzystaniu różnych materiałów, pomocy
– rozwijanie koncentracji uwagi podczas ruchu i zabawy na zadaniu,
– zdobywanie umiejętności posługiwania się różnymi pomocami do przedstawiania określonych treści, przeżyć,
Tematyka:
– Zabawy muzyczno- ruchowe, – Ćwiczenia stóp – Proste prace plastyczne z wykorzystaniem stóp
11„SENSORKI-JAK WSPOMAGAĆ INTEGRACJĘ SENSORYCZNĄ DZIECI”
Tematyka:
– teoretyczne podstawy integracji sensorycznej z podziałem na typy zaburzeń, założenia metody SI,
– zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój i poznanie wielozmysłowe.
– systemy sensoryczne – charakterystyka, objawy zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci,
– pomoce sensoryczne – pokaz, – terapia SI – wybrane ćwiczenia, – masy sensoryczne – jako wspomaganie systemu dotykowego,- strategie terapeutyczne w domu, przedszkolu, szkole,- literatura.
12. „WSPOMAGANIE PAMIĘCI DZIECI CZYLI TECHNIKI PAMIĘCIOWE W PRZEDSZKOLU I SZKOLE”
– poznanie metod ćwiczeń pamięciowych i możliwości ich wykorzystania w pracy z dziećmi, uczniami, jak również w innych sytuacjach życiowych ,
– kształtowanie umiejętności wykorzystania technik pamięciowych, – poznanie mnemotechnik – metod zapamiętywania.
Tematyka:
– poznanie technik pamięciowych – Łańcuchowa Metoda Zapamiętywania, Zakładkowa Metoda Zapamiętywania, Pokój Rzymski, Technika Słów Zastępczych,
– Mapy myśli – skuteczne notowanie i powtarzanie materiału.
– Gotowe ćwiczenia i karty pracy do wykorzystania w pracy nauczyciela przedszkola i szkoły.
13. WARSZTATY Z ORIGAMI:
|
Origami dla 3-4 latków |
Origami wiosenne |
Origami zimowe, Bożonarodzeniowe |
|
Origami kirikomi |
Wielkanoc |
Cztery pory roku w origami. |
Tematyka:
– Formy płaskie: z koła, trójkąta, kwadratu – kwiaty, zwierzęta, roślinność
– Proste formy przestrzenne – kwiaty, zwierzęta, zabawki dydaktyczne. Origami z kwadratu: – proste formy płaskie
– Proste formy z koła połączone z innymi technikami. Formy wielomodułowe.
– Proste formy przestrzenne np. – kaczki, ptaki, zwierzęta, cała gama zwierząt, kukiełki