Oferta

Oferta

WARSZTATY MUZYCZNE

1. METODA BATII STRAUSS W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ Cz. I

Cele:

– poznawanie struktury utworu muzycznego, rozpoznawanie zmian w muzyce

– kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowo- słuchowej podczas ruchowej i instrumentalnej inscenizacji do melodii

– rozwijanie poczucia więzi grupowej oraz rozwijanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni

– kształtowanie umiejętności wykorzystania efektów perkusyjnych do akompaniamentu podczas słuchania muzyki

Tematyka:

– zabawy muzyczno- ruchowe do wykorzystania na zajęciach i lekcjach

– proste tańce z wykorzystaniem prostych instrumentów do muzyki m.in. Straussa, Beethovena, G.HF.Handla…

2. INNOWACYJNOŚĆ METODY BATII STRAUSS W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ Cz. II

Kolejna porcji fantastycznych zabaw i tańców z uwzględnieniem metody,

Podstawy innowacji pedagogicznej w odniesieniu do w/w metody. Propozycja innowacji.

Wykorzystanie muzyki klasycznej i ludowej z całego świata m.in. Mozarta, Bethovena…

3. METODA BATII STRAUSS W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ- Część III

Projekt edukacyjny „Słucham, gram i tańczę -Aktywne słuchanie muzyki na podstawie Metody Batii Strauss”

– zapoznanie z muzyką klasyczną i ludową m.in. E. Griega, Offenbacha…

– podstawy teoretyczne wprowadzenia projektu zgodne z założeniami Metody Batii Strauss

– ćwiczenia udoskonalające poznawanie struktury utworu muzycznego, rozpoznawanie zmian w muzyce

– kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowo- słuchowej podczas ruchowej i instrumentalnej inscenizacji do melodii

4. ZABAWY I TAŃCE Z MUZYKĄ POWAŻNĄ – METODA BATII STRAUSS W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ- Część IV

– kolejna porcja innowacyjnych pomysłów tanecznych, zabawowych dla dzieci według metody do muzyki Czajkowskiego, ludowej – francuskiej, ukraińskiej, węgierskiej, litewskiej.

5. „TAŃCE I ZABAWY MUZYCZNO-RUCHOWE NA RÓŻNE OKAZJE W PRZEDSZKOLU I SZKOLE”

Tematyka:

– zabawy muzyczno- ruchowe do wykorzystania na zajęciach i lekcjach,

– proste tańce, które można wykorzystać na uroczystościach

WARSZTATY MUZYCZNO – PLASTYCZNE

6. INSPIRACJE ŚWIĄTECZNO- ZIMOWE – WARSZTATY PLASTYCZNE Z MUZYKĄ W TLE…

W programie warsztatów:

– mnóstwo propozycji dekoracji zimowych i świątecznych, prostych prac plastycznych, własnoręcznie wykonanych prezentów dla najbliższych. Wszystkie pomysły na prace plastyczne i prezenty, które uczestnicy wykonają podczas warsztatów można z największym powodzeniem wykorzystać w pracy z dziećmi,

– trzy proste, przepiękne układy ruchowo – taneczne do świątecznych podkładów, które można wykorzystać podczas jasełek i przedstawień świątecznych.

7. ,,FIGLOWANIE NA DYWANIE – MUZYKA I PLASTYKA NIE TYLKO DLA SMYKA”

Cele:

– poznanie zespołowych gier integrujących grupę, klasę, rodziców

– wzbogacenie warsztatu w zakresie prac plastycznych i dekoracji,

– pomysły na pasowanie na przedszkolaka i inne imprezy, festyny z udziałem rodziców oraz dziadków

– zapoznanie dzieci z mieszkańcami zoo przy wykorzystaniu metod plastycznych, muzycznych.

Tematyka:

– zabawy muzyczno- ruchowe do wykorzystania na zajęciach i lekcjach,

– proste tańce, które można wykorzystać na uroczystościach np. z okazji pasowania,

– proste prace plastyczne z wykorzystaniem klamerek, folii, pisaków permanentnych, talerzy jednorazowych, papieru, ziół i innych materiałów dekoracyjnych.

– mnóstwo zabaw integrujących dla dzieci oraz rodziców, tańców a także autorskich piosenek.

8. ,,HARCE I ZABAWY NA ŁĄCE” – WARSZTAT MUZYCZNO- PLASTYCZNY

Cele:

– wzbogacenie warsztatu w zakresie prac plastycznych i dekoracji,

– wzbogacenie własnych umiejętności w zakresie zabaw, gier integrujących rytmiczno-ruchowych,

– zapoznanie dzieci z mieszkańcami łąki przy wykorzystaniu metod plastycznych, muzycznych.

Tematyka:

– wiosenne zabawy muzyczno- ruchowe do wykorzystania na zajęciach i lekcjach,

– proste tańce, które można wykorzystać na uroczystościach np. z okazji Dnia Matki

– proste prace plastyczne z wykorzystaniem twórczego materiału plastyczno – dekoracyjnego, klamerek, drucików kreatywnych, papieru

– pomysły na nietuzinkowe, efektowne prezenty, które wykona każde dziecko np. z okazji dnia Matki

9. ,,NASZE RĘCE, STOPY LUBIĄ SIĘ BAWIĆ” – EDUKACJA PRZEZ RUCH ( Trzy części )

Cele warsztatów:

– Zapoznanie z elementami Edukacji przez ruch – wykorzystanie muzyki

– Wzbogacenie warsztatu pracy o formy płaskie jednoelementowe i wieloelementowe tworzone poprzez wykorzystanie w zabawie kręgla, stóp, rąk

Tematyka:

– Zabawy interakcyjne z elementami ćwiczeń grafomotorycznych: ,,Wiosna”, ,,Jesień”, ,,Zima”

– Wykorzystanie kręgla, stopy, ręki w innych, nieznanych zabawach interakcyjnych i w pracach plastycznych

– Ćwiczenia manipulacyjne i graficzne z wykorzystanie zabawek dydaktycznych pomagające w uzyskaniu koncentracji, wspomagające sprawność dłoni, ręki, nogi, całego organizmu.

10. GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA STÓP INACZEJ – RUCH + PLASTYKA

Cele:

– poznanie ćwiczeń zapobiegających płaskostopiu oraz zespołowych zabaw, gier integrujących grupę przy wykorzystaniu różnych materiałów, pomocy

– rozwijanie koncentracji uwagi podczas ruchu i zabawy na zadaniu,

– zdobywanie umiejętności posługiwania się różnymi pomocami do przedstawiania określonych treści, przeżyć,

Tematyka:

– Zabawy muzyczno- ruchowe, – Ćwiczenia stóp – Proste prace plastyczne z wykorzystaniem stóp

11„SENSORKI-JAK WSPOMAGAĆ INTEGRACJĘ SENSORYCZNĄ DZIECI”

Tematyka:

– teoretyczne podstawy integracji sensorycznej z podziałem na typy zaburzeń, założenia metody SI,

– zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój i poznanie wielozmysłowe.

– systemy sensoryczne – charakterystyka, objawy zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci,

– pomoce sensoryczne – pokaz, – terapia SI – wybrane ćwiczenia, – masy sensoryczne – jako wspomaganie systemu dotykowego,- strategie terapeutyczne w domu, przedszkolu, szkole,- literatura.

12. „WSPOMAGANIE PAMIĘCI DZIECI CZYLI TECHNIKI PAMIĘCIOWE W PRZEDSZKOLU I SZKOLE”

– poznanie metod ćwiczeń pamięciowych i możliwości ich wykorzystania w pracy z dziećmi, uczniami, jak również w innych sytuacjach życiowych ,

– kształtowanie umiejętności wykorzystania technik pamięciowych, – poznanie mnemotechnik – metod zapamiętywania.

Tematyka:

– poznanie technik pamięciowych – Łańcuchowa Metoda Zapamiętywania, Zakładkowa Metoda Zapamiętywania, Pokój Rzymski, Technika Słów Zastępczych,

– Mapy myśli – skuteczne notowanie i powtarzanie materiału.

– Gotowe ćwiczenia i karty pracy do wykorzystania w pracy nauczyciela przedszkola i szkoły.

13. WARSZTATY Z ORIGAMI:

Origami dla 3-4 latków

Origami wiosenne

Origami zimowe, Bożonarodzeniowe

Origami kirikomi

Wielkanoc

Cztery pory roku w origami.

Tematyka:

– Formy płaskie: z koła, trójkąta, kwadratu – kwiaty, zwierzęta, roślinność

– Proste formy przestrzenne – kwiaty, zwierzęta, zabawki dydaktyczne.  Origami z kwadratu: – proste formy płaskie

 – Proste formy z koła połączone z innymi technikami. Formy wielomodułowe.

– Proste formy przestrzenne np. – kaczki, ptaki, zwierzęta, cała gama zwierząt, kukiełki